Woensdag 29 juli - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu Woensdag 29 juli - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 juli

Door: gmmi

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Om 6:00 uur de wekker, en om 7:00 uur op naar San Francisco. We “moeten” ons om 9:00 uur melden voor de sightseeing tour en het aanmelden voor het bezoek aan Alcatraz.
Het is anderhalf uur rijden, maar het kost ons meer dan tweeënhalf.
Iets te laat (en een beetje gestrest) melden wij ons, maar geen probleem.
Onze Alcatraz boot vertrekt om 14:10 uur, dus alle tijd.
Eerst maar eens kijken waar het hotel is, en dan naar Pier 33, van waar de boot vertrekt.
Daar is goede Wi-Fi (bijna onmisbaar tegenwoordig) en het is nog geen nacht in Nederland, dus de dames kunnen even Whatsappen en wij kunnen het laatste nieuws even lezen.
Stipt 14:10 uur vertrekt de boot en na 20 minuten staan we op Alcatraz. Wat 20jaar geleden niet lukte, lukt nu gelukkig wel. Dat je tijdig moet reserveren blijkt wel. De 1e mogelijk om te boeken is 25 augustus.
We volgen een Nederlands gesproken (!) audiotour, waarbij alle ins en outs vanuit het gezichtspunt van een gevangene en een bewaker worden verteld. Heel interessant. De gevangenis van Alcatraz opende in 1939 en sloot in 1963. Als gevangene had je het zwaar door de sobere cellen, eenzame insluitingen en het harde regime. Maar ja, ze zaten er natuurlijk niet voor niets.
Tijdens de heen- en terugtocht hebben we goed zicht op de skyline van SF en op de, in de mist liggende, Golden Gate brug. Die gaan we later nog bezoeken.
Terug in het historische hotel checken we in, eten wat en maken er een rustige avond van.
Morgen San Francisco maar eens verkennen.