Dinsdag 28 juli - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 juli - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 juli

Door: gmmi

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Sacramento

’s Morgens verlaten wij het “wintersportplaatsje” Mammoth Lakes. Ziet er ook ’s zomers mooi uit, doet wat Oostenrijks aan. Wij zijn op weg naar Yosemite park. Minder rode bergen, maar wel kolossen van graniet en ander gesteente. En veel meer natuur: naaldbomen, gras, bloemen, en beekjes en meren. We rijden het park binnen via de Tiago pass op maximaal 9945 foot hoogte ( = 3031 meter). De weg slingert langs beekjes & meren, door het bos en langs soms loodrechte bergwanden. We spotten zelfs twee bergbeklimmers die één van de steile wanden proberen te bedwingen.
We eten ’s middags aan de rand van een groot meer in ’t zonnetje. Vakantiegevoel optima forma.
Helaas moeten we tegen het eind van de middag dit prachtige natuurpark verlaten en gaan we op weg naar Sacramento. Dat valt zwaar tegen, want we verliezen bijna 2 uur door een file als gevolg van een ernstig ongeval met een vrachtwagen. Moe, maar voldoen vinden we het Rodeway Inn hotel en gaan meteen slapen, want morgen moeten we op tijd naar San Francisco.