Vrijdag 24 juli - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu Vrijdag 24 juli - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu

Vrijdag 24 juli

Door: gmmi

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vanaf het mooie RV park “Wonderland” in Torrey rijden we een stukje terug naar Capitol Reef National Park. Wederom veel mooie vergezichten, rotsformaties en een scala aan kleurcombinaties.
Vanaf het visitor center start een wandelroute langs de Fremont River. Daar zien we een door de rooie rotsen gekleurde beek tegen mooie bergen. En komen we zomaar enkele herten tegen. Capitol Reef is oorspronkelijk door mormonen gesticht en dat zie je terug in een mooie boomgaard en een winkeltje, “Gifford House”, waar men traditioneel gebakken brood, koekjes en gebak verkopen. Het moet gezegd het brood en de koekjes waren heerlijk. We nemen afscheid van weer een mooi park en rijden door naar Bryce Canyon. Het park wat 20 jaar geleden zoveel indruk heeft gemaakt. De route dwars door de bergen brengt ons vergezichten, vee op de weg en slapende kids in de camper.
Tegen 16:00 uur zijn we in Bryce en kiezen voor de Navajo loop, een wandeltocht vanaf Sunset point op ruim2.400 meter hoogte. De tocht voert ons zo’n 300 meter naar beneden, langs een steil pad, tussen steile wanden die ver omhoog reiken en smalle doorgangen. We worden er stil van.
Iris vindt dit prk het mooiste tot nu toe; aan het eind van de reis maar eens een persoonlijke top 5 maken, denk ik zo. We overnachten in Bryce Canyon City. Morgen naar Zion.