Donderdag 23 juli - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juli - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juli

Door: gmmi

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Torrey

Gisteravond was het al donker toen we in Goulding aankwamen. Vanmorgen wakker geworden tussen de rode rotsen die deze streek zo kenmerken. Na het ontbijt rijden we naar Monument Valley op ca. 5 KM. Uit de boeken hebben we gelezen dat deze omgeving voor vele films en commercials als decor is gebruikt. Ik begrip wel waarom. Werkelijk magnifiek hoe dit er uit ziet. De natuur is prachtig en krachtig. Het park wordt beheerd door de Navajo indianen en er is veel aandacht voor hun geschiedenis en achtergrond. De omgeving is adembenemend.
Je kunt met de auto een tocht over zandpaden maken, alleen is dat voor campers niet toegestaan. Een tour met een open jeep kan, maar dat slaan we over.
We rijden door naar Arches National Park. Arches betekent “bogen” en die zie je dus veel. De leukste (vinden wij) is de tweeling. De foto spreekt voor zich. We ontmoeten Arthur een allervriendelijkste professor aan de San Antonia Universiteit. Hij vertelt honderduit over het ontstaan van het Arches park, zijn familie en dat hij Amsterdam al eens heeft bezocht. Hij is representatief voor onze ervaringen met Amerikanen tot nu toe. Vriendelijk, behulpzaam, onder de indruk van Nederland en geïnteresseerd.
Daarna rijden we door richting Torrey , waar we overnachten om morgen Capitol Reef National Park te bezoeken. We zijn een week onderweg en wat een indrukken hebben we al opgedaan. En met z’n vieren, het is geweldig…

• 24 Juli 2015 - 10:14

Suzanne Vos:

Hallo familie Mulder!

geweldig allemaal he. Je voelt je zo klein bij al die grote natuur verschijningen! Mooi om alles van jullie zo te lezen! In mijn hoofd reis ik met jullie mee! Fijn dat de camper bevalt! Heel veel plezier!

Grt Suzanne