Zaterdag 18 juli - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 juli - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Mulder - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 juli

Door: gmmi

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

New York, New York, a city so nice you’ve got to name it twice. Een paar dagen is natuurlijk veel te kort om deze wereldstad te leren kennen. We hebben vandaag het Empire State Building gezien, en daarna natuurlijk even naar de winkels net om de hoek: Victoria’s Secret en Macy’s.
Daarna te voet verder naar Grand Central Station, een prachtig en authentiek treinstation.
Rockefeller Centre is het volgende op ons lijstje en daarna naar St Patrick Cathedral. Een oude kathedraal midden tussen nieuwe wolkenkrabbers, heel bijzonder. Binnen staan steigers voor restauratiewerkzaamheden, maar mooi zijn wel het glas in lood en de typische rooms katholieke beelden . We steken twee kaarsjes op…..
En dan is het tijd om een fiets te huren en door Central Park te fietsen. Een groen hart in een betonnen stad. Met vijvers, een zwembad, veel joggers & fietsers, en veel mensen liggend in het gras, genietend van het weer, de omgeving en, voor New Yorkers, het weekend.
We gaan straks nog even wat eten en daarna de koffers pakken. Morgen met het vliegtuig verder naar Phoenix in Arizona; een vlucht van 5 uur en 3.500 km.
New York heeft veel indruk op ons gemaakt. We zijn blij dat we hier mee zijn begonnen.

• 19 Juli 2015 - 13:10

Suzanne Vos:

Hai familie Mulder,

Echt super leuk om jullie verhalen zo te lezen! Heel indrukwekkend wat jullie allemaal hebben mogen zien en meemaken in New York! Wacht in spanning af op de volgende verhalen!

Grt Suzanne